torsdag 11 april 2019

Små eldar överallt

 Små eldar överallt (ljudbok)

Tack vare Johannas bokklubb började jag lyssna på Små eldar överallt av Celeste Ng. Från början var jag lite förvirrad och kände inte riktigt för berättelsen, men mitt intresse steg successivt hela tiden och efter ett tag längtade jag efter varje promenad då jag kunde lyssna vidare. Om inte Johanna hade valt ut denna bok i sin bokklubb hade jag nog inte läst den, men den är väl värd att läsa även om jag bitvis blev lite nedstämd av boken.

Små eldar överallt handlar om den lilla amerikanska orten Shaker Heights. Där bor familjen Richardson, välartad, gjort allt enligt "regelboken, ja, förutom dottern Issy som är familjens svarta får. In i samhället flyttar Mia med sin dotter Pearl. Mia är konstnär och har gått sin egen väg i livet. De lär känna varandra och som ni förstår sker en krock.

Hemligheter, lögner. Hur ska man leva? Vad är en förälder? Vad är rätt och vad är fel? Boken ska filmatiseras till en serie med bl.a. Reese Witherspoon.

2 kommentarer:

bloggbohemen sa...

Har gett den tre chanser men aldrig fastnat för den så nu ger jag upp den. Konstigt, men tanke på hur hyllade den är.

Boklusen sa...

Ibland är det så. Kanske är det extra svårt med hyllade böcker. Ens förväntningar blir så stora. Jag var också nära att ge upp från början, men fortsatte av någon anledning och blev sedan intresserad och tyckte om den.