tisdag 16 april 2019

Kyssar och choklad

 Kyssar och choklad (e-bok)

Jag läste om Kyssar och choklad av Sheila Roberts på instagram och blev intresserad av att läsa den. Tyvärr föll den mig inte alls i smaken, trots att jag älskar choklad.

Samantha ska fortsätta driva chokladfabriken sedan hennes styvfar dött. Det visar sig bli komplicerat då han gjort alltför många misstag med ekonomin. Samantha tillsammans med sina systrar och mamma tar tag i saken och gör allt för att rädda fabriken.

Flera gånger tänkte jag lägga ihop boken och avsluta den, men fortsatte ändå att läsa tills den var slut. Kyssar och choklad är skrivet på ett tramsigt omodernt sätt som jag tycker drar ner Harlequin i sitt gamla rykte om töntiga romance. Riktigt synd då romance är på uppåtgående och det finns hur mycket bra som helst inom den genren. Så tyvärr, inget mer av Sheila Roberts för min del.

Inga kommentarer: