torsdag 5 oktober 2017

Farligt nära sanningen

Jag som gillade Sophie Barnes första bok på svenska riktigt mycket, såg fram emot denna Farligt nära sanningen, som är bok nummer två. Den tredje släpps nu i oktober. Romantik i den engelska överklassen under den första halvan av 1800-talet.

Chloe är tillsammans med sin familj på semester på Thorncliff Manor. Änka sedan ett tag tillbaka, men har ett misslyckat äktenskap bakom sig. Hon möter James som inte alls är intresserad av äktenskap, men som naturligtvis träffar Chloe och tycke uppstår.

Jag känner mig riktigt besviken på Farligt nära sanningen. Jag hade hoppats på högre kvalitet, men fick en slätstruken story, klichéer och en alldeles för förutsägbar berättelse. Visst, alla romance-böcker är till viss del förutsägbara, men det här blev för mycket av det goda. Nu hoppas jag verkligen på bok nummer tre som ligger här hemma och väntar, men det får nog bli lite annat emellan innan jag börjar med den.

2 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Håller tummarna för att trean är bättre. Men det var ett fint omslag.

Boklusen sa...

Ett jättefint omslag!!