onsdag 25 oktober 2017

De sju som såg

Det är så sorgligt! Fastän jag läste långsamt och försökte ta det lugnt så är Denise Rudbergs senaste De sju som såg slut. Minst ett år kvar till nästa bok. Alltså, jag önskar jag hade hela serien oläst. Tänk att få plöja alla sju böckerna i ett svep. Underbart!

Vi får även i De sju som såg följa Marianne Jidhoff och Torsten Ehn och deras speciella utredningsgrupp när de utreder mordet på en känd hockeyspelare. Jag gillar alla delarna i boken men särskilt när man får följa Mariannes liv. Hennes lägenhet. De utsökta pralinerna och nu har hon till och med börjat motionera. Låter banalt och det är det kanske, men det är en utsökt kriminalroman i genren elegant crime. Grattis Denise till ännu en fullträff! Själv får jag väl se fram emot den åttonde boken nästa höst.

1 kommentar:

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, alltid sorgligt när en favoritbok tar slut. Man vill läsa långsamt samtidigt som man vill sträckläsa för att det är så bra.