tisdag 13 december 2016

En fridfull jul

Som jag skrivit tidigare så kör jag jul-racet nu vad gäller innehåll i böcker. Jul-lit för hela slanten och det är ju underbart. Nu senast blev det En fridfull jul av Julia Williams. En lite ovanlig julbok för man får följa ett antal familjer under ett helt år tills det blir jul.

Det tog ett tag innan jag hade koll på alla familjer och deras familjemedlemmar, men sedan följde jag dem gärna i ur och skur. För det är ju så med de flesta familjer att det hinner bli både uppgångar och dalar under ett år.

Detta är absolut inte den bästa julboken, så har ni flera att välja på skulle jag prioritera någon annan. Annars är det helt okej, men fokuset ligger mer under året som går än under julen. Detta var min första bok av Julia Williams och jag känner mig tveksam om det ska bli fler. Tiden är knapp och det är många böcker som man vill hinna läsa.

Inga kommentarer: