tisdag 3 maj 2016

Min fantastiska väninna

Nu har jag läst ut den superhypade boken Min fantastiska väninna av pseudonymen Elena Ferrante. Och hur var den? Jag vet inte vad jag ska skriva, men den var absolut annorlunda mot för vad jag förväntat mig och jag ska absolut läsa nästa del när den släpps i oktober. Intressant och lite oförutsägbar och gjorde att jag befann mig i Neapel, i fattigdomens kvarter tillsammans med Lila och Elena.

För er som inte läst så mycket om boken ännu så handlar Min fantastiska väninna om vännerna Lila och Elena som växer upp tillsammans i Neapel på 50-talet. Vad jag förstår kommer det att ges ut totalt fyra böcker där vi får följa Lila och Elena från unga flickor till gamla damer. Egentligen skulle den här boken kunna vara en perfekt bokklubbsbok, finns många trådar att diskutera tillsammans.

2 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Jag är så osäker på om jag ska läsa den nu eller vänta tills hypen är förbi och läsa den senare.

Boklusen sa...

Hm, ja det är frågan. Själv kunde jag inte låta bli!