fredag 29 januari 2016

Kan man bli förälskad i ett radioprogram?

Det kanske är lite tidigt efter att ha lyssnat på endast ett avsnitt av radioprogrammet Min bokhylla som sänds i P4, men så känns det. Nästan som en förälskelse. Jag ler medan jag lyssnar, njuter av varje ord och längtar till nästa program.

På ett sätt är det tur att jag så sent fått nys om det här programmet, så det finns mycket att lyssna ikapp. Idag lyssnade jag på när Mark Levengood och bibliotekarien Jenny Lindh åkte hem till Elisabeth Tarras Wahlberg och pratade kring innehållet i hennes bokhylla. Vilken härlig programidé! Ett sånt program skulle jag älska att få vara med i för det är ju helt underbart att få kika i andras bokhyllor och prata om böckerna.

Nej, nu får jag nog köra igång med nästa avsnitt!!

2 kommentarer:

Cissi sa...

Nu är det andra gången jag hör någon hylla podden. Det är kanske dags att lyssna och se vad jag själv tycker?

Boklusen sa...

Ja, det måste du. Jag är totalt fast!! Har lyssnat på några till nu.