fredag 8 januari 2016

En man som heter Ove

Helt otroligt, men häromdagen var det andra gången på bara några veckor som jag var på bio. Jag som knappt går en gång per år! Nu var det dags för En man som heter Ove, som säker många av er har sett. Det verkar vara värsta stormen till den filmen i jul och med all rätta.

Jag var lite orolig innan. Hur skulle man kunna göra en bra film av en sådan bra bok? Risken för besvikelse var står, så jag försökte begränsa mina förväntningar innan. Som vanligt tyckte jag att boken var bättre än filmen, men filmen var riktigt bra. Vad tycker ni som sett den?

Lassgård är strålande som Ove. Kan inte tänka mig någon bättre. Han är verkligen en lysande skådespelare! Sedan gillade jag Bahar Pars (som spelar Parvaneh) mycket. Härligt att så många skämt fanns med och att de blev riktigt lyckade! Gå och se om ni ännu inte sett den!

2 kommentarer:

Jenny H sa...

Jag håller med! Hade inte tänkt gå och se den för att jag var rädd att den var lika dålig som jag tyckte att hundraåringen var när jag såg den på film (också efter att först ha läst boken). Men jag gillade filmen mycket, faktiskt. Som vanligt är alltid boken bättre än filmen, men filmen En man som heter Ove är faktiskt riktigt sevärd. :-)

Boklusen sa...

Så roligt när man blir överraskad!!