torsdag 6 september 2012

Innan du dog

Innan du dog är Camilla Grebe och Åsa Träffs tredje bok om terapeuten Siri Bergman. Siri börjar tänka mer och mer på sin fd man Stefan. Varför dog han egentligen? Hon går igenom hans saker som hon förflyttad upp på vinden och hittar frågetecken i hans liv som hon inte vet något om. Siri blir alltmer besatt av att ta reda på vilka ev hemligheter han höll för henne.

Grebe/Träff skapar mycket spänning i boken och den är svår att släppa ifrån sig. Vid ett tillfälle fick jag lägga ihop boken en stund och samla mig innan jag kunde läsa vidare, men jag ska inte avslöja så mycket mer än så. Det här är Grebe/Träffs klart bästa bok hittills och jag ser fram emot nästa bok!

Betyg: 4

3 kommentarer:

bloggbohemen sa...

Har läst och gillat deras två första böcker så den här kommer jag också att läsa!

Helen Lindholm sa...

Lästips:
http://lasaochlyssna.wordpress.com/2012/09/06/intervju-med-den-finska-deckardrottningen-leena-lehtolainen/

Boklusen sa...

Tack för tips, Helen!