onsdag 19 september 2012

Bjud hem

Bjud hem är enligt boken själv en kokbok för glada, lata och sociala skriven av Eleonora von Essen. Boken är uppdelad i fyra kapitel: bjud hem en, bjud hem två, bjud hem fyra och bjud hem ett gäng. I varje kapitel finns recept för olika konstellationer tex dejten, mamma, det lite bättre paret, kollegorna och klasskompisarna från förr.

Det är en enkel och tydlig layout i boken med stora fina bilder. Det finns en hel del recept som verkar goda, men ändå får jag känslan av att den här kokboken är inte skriven till mig, ett 40-åring med familj, utan mer till 22-åringen som nyss flyttat hemifrån. Jag är nog inte rätt målgrupp för boken. 

5 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Vilken fin blogg du har. Jag hittade hit i förra veckans jerka och kommer garanterat att komma tillbaka.

Boklusen sa...

Tack! Jätteroligt att höra!

Pytte/Eleonora sa...

Hej! Jag vill bara säga att jag själv är 34 och har två små barn, och att jag verkligen försökt fylla boken med recept jag gillar att bjuda på själv... Och jag hoppas att både yngre och äldre ska kunna identifiera sig, att det ska finnas något som passar alla. Kanske kan något kapitel inspirera dig i alla fall, till exempel "Bjud hem barnfamiljen" eller "Bjud hem kollegorna"? Hoppas det!
Med vänlig hälsning,
Eleonora

Boklusen sa...

Hej Eleonora!
Roligt att du kikat in här! Det finns absolut flera recept som jag kommer att prova. Bilderna inspirerar mycket!
Tack för påhälsningen!
Boklusen

Pytte/Eleonora sa...

Vad roligt, hoppas på lyckat resultat!
Hej hej,
Pytte