måndag 13 februari 2012

Jag blir nog piggare...

Jag har ju lovat att återkomma med en liten "recension" av min wakeup-light. Nu har jag använt den i över en månad och jag inbillar mig faktiskt att jag är piggare än vanligt när det är dags att kliva upp. Lampan tänds långsamt under de sista 30 min innan klockan ringer och strax innan är det fullt dagsljus. Jag tycker inte alls att det varit lika tungt att kliva upp på morgonen efter jul som det var under hösten, så det kanske är lampans förtjänst. Jag fortsätter med den i allafall!

2 kommentarer:

blogg_bohemen sa...

En sådan har jag också övervägt att skaffa. Kan ju vara nästan oöverstigligt att stiga upp när man plötsligt blir väckt av den otäcka ringsignalen och inser att det fortfarande är mörkt ute. Då vill man helst ligga kvar. Kanske är det behagligare att vakna i fullt dagsljus?

Boklusen sa...

För mig funkar det bra just nu i allafall. Kanske inbillning, jag vet inte, men piggare är jag!