torsdag 28 juli 2011

Villa Bonita


Villa Bonita handlar om Bonita och Doris som var goda vänner i deras ungdom. Nu är de "gamla" och träffas igen för första gången på länge. Bonita bor kvar i sitt barndomshus och tar hand om sin mamma. Doris har bott i en annan stad, men kommer tillbaka till sitt barndomshem när mamman dör. Bonita och Doris blir återigen goda vänner. Bonita följer med Doris på en resa till Göteborg då Doris misstänker att hennes arbetsgivare har något fuffens för sig.

Villa Bonita är precis som Karin Brunk Holmqvist tidigare böcker trevliga, lite småmysiga och festliga att läsa.

Betyg: 3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker den är trevlig och rolig som Karin Brunk Holmqvist tidigare böcker men det kändes som de var något som saknades. Hennes andra böcker ligger högt på min topplista. Dock kan jag inte sätta fingret på varför just denna kanade ner lite.

Boklusen sa...

Håller med dig. Jag tycker att de andra två jag läst tidigare var bättre än denna.