fredag 1 juli 2011

Själakistan


Jag har fått en ny favoritförfattare inom deckargenren. Ann Rosman. Nu har jag läst hennes andra bok Själakistan. Även i denna bok får vi följa kriminalinspektör Karin Adler och hennes arbetskamrater vid Göteborgspolisen. En skolklass är vid Carlstens fästning i Marstrand och upptäcker ett lik utan huvud. Här börjar mysteriet. Vem är det? Var är huvudet? Vem/vilka har dödat?

Ann Rosman blandar nutid och dåtid hej vilt, men gör det på ett så bra sätt att jag gillar båda tidsepokerna starkt och vill hela tiden läsa vidare.

Då jag inte kan tänka mig en deckare skriven på ett bättre sätt, får det bli...

Betyg: 5

3 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Min favorit också! jag får lust att läsa om hennes böcker nu!

Boklusen sa...

Ja, visst är hon bra. Och du har ju till och med träffat henne:)!

Erika sa...

Jag avslutade den tredje för några dagar sedan och längtar redan till bok fyra. Gillar också att Rosman blandar nutid och dåtid i sina historier.