tisdag 31 maj 2011

Löpträning


Ska man börja jogga så är det den perfekta tiden nu. Bättre väder att börja med kan man knappt få och mycket vackert att beskåda under joggingturen. Sången "Vår bästa tid är nu" ljöd i huvudet på mig under dagens runda.

Ingmarie Nilsson har nyligen kommit ut med boken Löpträning. Bokens syfte är att besvara på de vanligaste frågorna man har som nybörjare med löpning. Några kapitel är:
- Hur lyfter jag min löpning ett steg till?
- Planera din träning
- Styrka och rörlighet
- Träna med förstånd-sjukdom och skador

Jag kan tycka att boken är alltför basic, men jag läser en del om hälsa och löpning men för dem som inte gör det är den nog perfekt.

2 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Jag har faktiskt aldrig läst något om det. Visste inte ens att det fanns böcker om det!

Boklusen sa...

Jo, det finns många böcker. Du kan låna på biblan och inspireras!