torsdag 26 maj 2011

Elizabeth


Lesley Pearse har nyligen kommit ut med boken Elizabeth. Jag har tidigare läst Hope av samma författare och tyckte mycket om den.

Elizabeth är en flicka som bor i Liverpool under slutet av 1800-talet. Hon och hennes två syskon blir föräldralösa och får kämpa för att klara sig.Brodern Sam drömmer om ett nytt liv i USA och försöker locka med sig Elizabeth dit.

Bitvis är boken spännande och intressant, men bitvis lite småseg och intetsägande. Författarinnan försöker få till en bra roman med kärlek och vänskap som viktiga ingredienser, men lyckas inte till 100%. Jag är ändå nyfiken på hur hennes övriga romaner är då Hope var så bra!

Betyg: 2

2 kommentarer:

boksnoken sa...

Jag har inte läst något av denna författare men nu blev jag nyfiken.

Boklusen sa...

Hope kan jag verkligen rekommendera!