lördag 27 mars 2010

Presidentens hustru


Vilken bok! Den bästa jag läst på länge!! Boken heter "Presidentens hustru" och är skriven av Curtis Sittenfeld. Den här romanen bygger delvis på fd presidenthustrun Laura Bushs liv.

Vi träffar tidigt på Alice, som är den blivande presidenthustrun, i boken och får följa hennes liv från ung tills hon är 61 år. Jag trodde först att jag skulle bli irriterad över att jag redan innan visste att hon långt senare skulle bli presidenthustru, men så var det inte. Jag var hela tiden nyfiken och ville veta mer om Alice's liv och det som hände runt henne.

Jag trodde att Curtis Sittenfeld var en medelålders man, men det är en tjej som är född 1976 i Cincinnati. Hennes debutbok är "I en klass för sig" och den är jag nu sugen att läsa framöver.

Svårt att betygsätta den här boken. Ska det bli en 4:a eller en 5:a?? Men kriteriet för att bli en 5:a bör ju vara att man vill läsa om den och det tror jag inte att jag kommer att vilja göra, så därför blir det en 4:a.

Betyg: 4

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ojdå. Kanske den är något för mig?
/din syster

Boklusen sa...

Absolut, prova!

Boktokig Eva Boström sa...

Den ligger på bordet i en stor hög böcker och väntar på mig! Trevligt att höra atat den var bra!!!

Kerstin Ekman skulle jag också vilja läsa, men har inte kommit mig för!

Boklusen sa...

Då har du något bra att se fram emot! Jag ser fram emot att få läsa vad du tyckte om boken!