måndag 22 mars 2010

Gondol

Tidigare i kväll ringde de från Bonniers. De hade alldeles nyligen skapat en ny bokklubb som heter Gondol och ville ge mig ett erbjudande därifrån för att jag sedan tidigare finns i deras register.

Jag kommer att få boken Älskade syster av Joyce Carol Oates, som kom ut i höstas, gratis och utan frakt mot att jag är medlem hos dem i 6 månader. Inga köpkrav. Så jag tackade såklart ja!! Ska bli spännande att se vad den bokklubben innehåller. Hoppas att de kan konkurrera lite med bokus i prisläget i allafall!

10 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Spännande! Hoppas det är en bra bokklubb!!!

När jag sitter på tåg, slutar det ofta med att jag sitter och tittar ut genom fönstret istället för att läsa. Men jag tror alltid att jag ska läsa massor! Förstår dock hur du menar! Det är speciellt att läsa på resande fot!

Anonym sa...

självklart kommer du det med min vän . inom gndol har vi väldigt fina rabatter, soch som du påpekade - Inga köpkrav . Hoppas du kommer att uppskatta det :) / M. Bonniers litterära gondol

Anonym sa...

Jag fick inte den boken som "välkomsterbjudande" - men, men...
Gondol är INTE en lätt bokklubb att ha att göra med. Om man vill avbeställa "Gondols utvalda bok". Besvärligt via hemsidan och ännu sämre via telefon. Trots "automatisk beställningsservice dygnet runt" - gick det inte att avbeställa boken! Missledande information på "servicenumret" om att servicen är stängd - för att om man väntar en stund bli uppmanad att knappa in sitt medlemsnummer. Sen går det bara att beställa visade det sig - inte avbeställa! Jag ska gå ur så fort som möjligt! Jag älskar böcker men vill välja själv och inte bli påtvingade litteratur genom tvivelaktiga metoder!
S W Linde

Anonym sa...

Gondol är skit! Det stämmer att det inte är några köpkrav men hur lätt är det att hålla reda på sista avbeställningsdatumet när man inte får någon boktidning. Boktidningen med info om den nya utvalda boken kommer bara om man har beställt en bok, eller missat att avbeställa...
När man skriver till kundtjänst via hemsidan så utlovas svar inom ett visst antal timmar, jag tror det var 2 arbetsdagar. MEN de svarar inte alls. Akta er för bokklubben Gondol om ni inte vill ha en massa böcker på halsen som ni inte haft en chans att avbeställa! /Mari

Boklusen sa...

Oj då. Det verkar som jag haft tur då. Jag får deras tidning regelbundet trots att jag inte beställt något därifrån och har inte haft några problem med att avbeställa böckerna från Gondols hemsida. Det var tråkigt att det var så för er!

Anonym sa...

Maken till krånglig bokklubb har jag aldrig varit med om!
Fast man avbeställer utvalda boken..så kommer den ändå!
På mina sidor har jag fått 136 medelanden från andra medlemmar som har kontaktat deras kundtjänst:
Kan ju inte vara meningen att jag skall läsa vad andra har för ärenden till Gondols kundtjänst!
Kommer nog snart att kliva av..........

Boklusen sa...

Jag har avbeställt många böcker och inte fått en enda. Det verkar finnas många besvikna i den här bokklubben. Så tråkigt!

Anonym sa...

Gondol har fruktansvärt dålig service! jag har mejlat i omgångar till "kundservice" och får ingen återkoppling. Kan faktiskt räcka med att iaf skicka ett bekräftelsemejl om att mitt mejl är mottaget och att de kommer att återkomma inom en tid...

Anonym sa...

Det SKA inte vara så här besvärligt! Antagligen går jag ur så fort jag kan.
Bokmal - men jag vill bestämma själv!

Anonym sa...

Precis haft ett samtal med kundservice där, dom LA PÅ i örat på mig när jag förklarade att jag blivit felinformerad - avbeställt bok och fått ändå..
Sämsta service jag varit med om faktisk.. Måste väl tyvärr hålla ut dessa resterande mnd.. Ska bli spännande att se hur många böcker jag får möjlighet att avbeställa och hur många jag blir påtvingad..