tisdag 10 november 2020

Kalla, vita vinternätter

Kalla, vita vinternätter (inbunden)

En serie som jag tycker mer och mer om för varje bok jag läser är Christoffer Holsts mysdeckarserie om kriminalreportern Cilla Storm. Kalla, vita vinternätter är den tredje delen och vad jag förstått så kommer det åtminstone en bok till. 

Cilla blir inbjuden att fira jul i Idre tillsammans med två av sina närmaste vänner som precis köpt en stuga där. Hon tänker sig en mysig, lugn jul med massor av god mat, men naturligtvis så råkar det hända en hemsk händelse på orten och Cilla dras in i mysteriet. 

Egentligen är jag inte så förtjust i konceptet mysdeckare eller feelgood-deckare. Men på något outgrundligt sätt lyckas Christoffer Holst förena dessa två genrer på ett snyggt sätt så jag vill bara fortsätta läsa och längtar redan efter nästa bok. Feelgood-inslagen och spänningen gifter sig kan man säga. 

Jag som är en feelgood-älskare gillar naturligtvis feelgood-inslagen som exempelvis den mysiga miljön, den goda maten och relationerna. En underbar bok i juletid! Läs nu i advent eller önska dig den i julklapp!

Inga kommentarer: