tisdag 5 maj 2020

Solsken och parmesan

Solsken och parmesan (inbunden)

Så var det äntligen dags för Christoffer Holsts nya feelgoodbok Solsken och parmesan. Den har jag längtat efter att läsa sedan jag hörde honom berätta om den på bokmässan. Och när jag såg omslaget första gången... Så fint!

Ibland kan man ju ha för höga förväntningar på en bok, men den här gången hade jag nog alldeles lagoma, för boken var precis som jag väntat mig. Kanske blev jag lite mer sugen på italiensk mat och vin, men annars så. Jo, förresten orten Öregrund är helt ny för mig och nu känner jag att jag bara måste åka dit när vi väl får resa vart vi vill efter den här pandemin. Öregrund verkar ju fantastiskt mysigt.

Ja, hela boken är full av mys kan man säga. Och lite elände så klart. Å kärlek och vänskap. Allt som en feelgood ska innehålla. Perfekt läsning i vår och sommar. Eller i höst och vinter när man längtar efter sol och värme.

Inga kommentarer: