måndag 6 april 2020

Lite död runt ögonen

 Lite död runt ögonen (inbunden)

Äntligen har även jag läst den hyllade Lite död runt ögonen av David Ärlemalm, som är hans första roman.

Lite död runt ögonen handlar om Arto och hans dotter Bodil som lever ensamma sedan Bodils mamma dog av en överdos. Arto har även han varit knarkare och försöker nu leva så "normalt" som möjligt för sin dotters skull, men det är verkligen inte enkelt för honom. Jag blev nervös då och då när jag läste boken för jag trodde att nu nu... Usch. Det är en gripande historia med högt driv i och man önskar så att det ska gå bra för lilla Bodil.

Lite död runt ögonen ger mig mer insyn och förståelse runt miljöer som är så fjärran från hur jag lever och det är ju det som är så härligt med böcker. Man får besöka andra miljöer utan att vara där. En del miljöer vill man inte vara i och andra är inte så tillgängliga.


Inga kommentarer: