tisdag 14 april 2020

Klubben

Klubben (ljudbok)

Vår senaste bok att läsa gemensamt i bokklubben var Klubben av Matilda Gustavsson. En fantasiskt välskriven bok om den Svenska Akademien och då särskilt om kringpersonen Jean-Claude Arnault och hans fru Katarina. Hur Matilda lyckats skriva detta så neutralt men ändå avslöjande är otroligt, en bragd helt enkelt. Själv var jag upprörd hur många gånger som helst när jag läste boken och hade säkerligen klantat mig tusen gånger om jag varit henne.

Hur som helst så är det läsning jag rekommenderar för alla. Ett tag när jag läste så funderade jag på om jag skulle fortsätta med att läsa K av Katarina Frostensson, just för att få veta hur sjutton hon tänker. Men sedan kom jag fram till att jag fullkomligen struntar i hur hon tänker. Och jag vill definitivt inte bidra till hennes försörjning så inga royalties från mig.

Det här är en bok som verkligen bidrog till diskussioner i vår bokklubb. Kanske lite ensidigt då vi var på samma sida allihop:)!

Inga kommentarer: