tisdag 17 mars 2020

Välkommen till Flanagans

Välkommen till Flanagans (inbunden)



Ett halvår efter boksläpp är jag väl nästan sist på bollen att läsa Åsa Hellbergs senaste bok Välkommen till Flanagans. Fördelen är väl att nu behöver jag inte vänta så länge på del nummer två som jag verkligen ser fram emot att läsa. För Välkommen till Flanagans är precis lika bra som alla skriver. Enligt Bokus släpps del två den 1/7, så det blir något att längta till.

Det är en härlig roman som utspelar sig till mestadels i London där Linda Lansing ärvt ett hotell av sin far och börjar driva det utan att kunna något om hotellbranschen till kusinernas stora förtret och de gör allt för att förstöra för Linda.

Kärlek, vänskap, glamour och vardagsliv. Allt i ett efterkrigs-London med även historia i berättelsen. Ja, om det är fler än jag som ännu inte läst, kan jag bara säga LÄS!

Inga kommentarer: