tisdag 24 mars 2020

Än sjunger hon inga sånger

Än sjunger hon inga sånger (inbunden)

Dags för en debutant i spänningsgenren, Susanne Fellbrink med Än sjunger hon inga sånger. Det är en spänningsroman som utspelar sig i Sundsvall. Det känns intressant för mig eftersom jag bott där, även om det nu är evigheter sedan.

Här möter vi Cilla Fallander som älskar musik, men som nu i stället livnär sig på att nattredigera på Sundsvalls tidning, medan hennes man går en musikproducentutbildning i Stockholm. Tufft att ro iland vardagen med arbete och barn när hon behöver barnvakt varje kväll för att kunna arbeta.

Samtidigt vet vi att någon bor i hennes källare. Är det en person med goda eller illvilliga avsikter? Och vi läser i tidningen nästan varje dag om att flickor blir överfallna och några försvinner. Otrevligt värre.

Susanne Fellbrink har skrivit en bra debut och jag gissar att vi kommer att höra mer av henne i framtiden. Själv läser jag inte så många deckare, men jag tycker att Än sjunger inga sånger var klart läsvärd.

Inga kommentarer: