torsdag 16 januari 2020

Bergens stjärnor

 Bergens stjärnor (inbunden)

Det är fullt möjligt att jag precis läst ut en av årets bästa böcker. Bergens stjärnor av Jojo Moyes. Just nu är jag i ett sånt där tillstånd där jag bara vill maila/skriva/hojta till alla: Läs den! Och själv får jag nog vila någon dag innan jag börjar med något nytt igen. Boksmälla som det kallas!

I Bergens stjärnor möter vi fem ridande bibliotekarier som rider runt i Kentuckys bergstrakter för att ge familjer som bor oländligt till möjlighet att läsa och lära sig läsa. Boken har sin grund i en sann berättelse. Tyvärr väcker det ont blod i några män i byn som anser att dessa bibliotekarier sprider osanning och moraliskt förfall och gör allt för att hindra dem i deras arbete. Samtidigt får vi följa dessa kvinnor även i deras privatliv. Såå bra berättelse och intressant! LÄS!

Inga kommentarer: