tisdag 3 september 2019

Blå, blå höstvågor

 Blå, blå höstvågor (inbunden)
På grund av en förkylning hade jag i helgen glädjen att sträckläsa Christoffer Holsts nya bok Blå, blå höstvågor. Jag var lite fundersam innan då jag inte läst hans första bok om Cilla Storm, men det gick hur bra som helst att ta mig an denna ändå.

Cilla Storm är kriminalreporter på podcasten "Blodspår" och en dag får hon ett uppdrag att ta reda på mer om vad som hände Laila Damm som försvann spårlöst 1988. Samtidigt som vi får följa Cilla i hennes arbete får vi också vara med i hennes privatliv. Vänskapen med Rosie, det eventuella förhållandet med Adam och så vännerna Jonathan och Zacke.

Jag gillar beskrivningar över Stockholm, mat och vin, samtidigt som man får följa med i en deckarhistoria. Christoffer Holst kallar det själv för mysrys och det är det verkligen. Jag kommer att hänga på låset när del tre kommer så småningom!

Inga kommentarer: