torsdag 5 september 2019

Beckomberga

 Beckomberga : ode till min familj (ljudbok)
Länge har jag tänkt läsa något av Sara Stridsberg, men inte kommit mig för. Jag har funderat över vad jag ska läsa och om jag kommer att tycka om det. Hur som helst så en dag laddade jag ner Beckomberga på mobilen och körde igång.

Som vanligt när jag tycker att det är lite rörigt i mitt huvud när jag lyssnar på böcker så funderar jag på om det hade varit bättre om jag läst boken i stället för lyssnat. Om det är så att mina tankar drar iväg ibland och jag inte har fullt fokus. Så tänkte jag bitvis när jag lyssnade på Beckomberga. 

Bitvis är det riktigt intressant att få följa personerna i boken och livet på Beckomberga och för dem som står på sidan av. Det gör mig också nyfiken på Beckomberga och jag börjar googla en del. Mina tankar går också till vad sådana typer av vårdinstanser gör med de människor som finns där. Kanske finns inte många sådana enheter kvar, jag vet inte.

Ursäkta lite röriga tankar, men det var nog vad boken bidrog till för mig. Lite mer röra, men också ett intresse.

Inga kommentarer: