söndag 9 juni 2019

Socker, salt och nya chanser

 Socker, salt och nya chanser (ljudbok)
Jag trodde att Socker, salt och nya chanser av Claire Sandy skulle vara en i raden av de här fantastiska feelgood-böckerna som Printz Publishing ger ut. Men tyvärr, ingen regel utan undantag. Den här blev en besvikelse. Jag lyssnade på den vid mina motionsrundor och tänkta lägga bort den flera gånger, men fortsatte lyssna av någon outgrundlig anledning.

Hur som helst har jag läst flera andra som tyckte mycket om boken, så kanske vara den i fel tid för mig. Vi möter Marie som såå gärna skulle vilja kunna baka härligt goda och framför allt vackra bakverk precis som hennes granne gör. Hon letar rätt på en bakbok och börjar baka. I tid och otid. Det blir hennes stora hobby vid sidan av sitt yrke som tandläkare.

Nej, nu ska jag kika vad jag ska välja på att lyssna på framöver på mina rundor. Det finns ingen brist på alternativ i allafall, snarare tvärt om. För mycket att vilja läsa och för lite tid. Ett lyxbekymmer!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du läst Lisa White nya bok "En hemlighet förde mig hit"?
Den boken är jättebra. Jag rekommenderar den boken man kan inte slita sig från boken så fort man har börjat läsa en bit in i boken. Wow vilken bok!!!!!

Boklusen sa...

Åh, tack för tipset! Den ska jag kolla upp!