tisdag 11 juni 2019

Sambo på försök

Sambo på försök (inbunden) 
Sambo på försök av Beth O'Leary är en härlig lite ovanlig story. Tiffy behöver en bostad. Omgående och billigt för att komma ifrån en expojkvän som inte är bra för henne. Hon hittar en annons där en person söker en annan för att dela lägenhet (och säng!) med. Upplägget är att de inte är i lägenheten vid samma tider utan man följer ett visst schema. Lite udda, men det funkar faktiskt, och då Tiffy är desperat flyttar hon in. 

Tiffy och Leon som har lägenheten träffas inte men lär känna varandra mer och mer genom de lappar de börjar skriva till varandra. Till en början är det denna lappväxling som är största behållningen i boken. Så härligt och roligt!

En del omnämner boken som feelgood, men jag skulle nog snarare säga romantiskt komedi. Inte alls wow, men härlig underhållning med ett lite udda upplägg.

3 kommentarer:

Sara sa...

Ja, det låter som en romantisk komedi och jag skulle absolut se den om den blev film, svag för romantiska komedier som jag är. Boken kan jag också tänka mig att läsa så tackar för tipset!

Boklusen sa...

Ja, hoppas den blir film! Bra idé!

Cecilia Johansson sa...

Sambo på försök låter intressant ;)