torsdag 6 september 2018

Den svavelgula himlen


I kväll är det bokklubbskväll och vi har läst Den svavelgula himlen av Kjell Westö. Det ska sannerligen bli intressant att diskutera denna bok och höra vad de andra tycker. Själv hade jag så svårt att komma igenom den. Det blev som ett arbete. Jag satte klockan på 30 min ibland och bara läste fastän jag inte hade någon läslust alls.

Visst var det delvis en intressant berättelse, visst var språket bra... Men det fångade mig inte. Om inte detta hade varit en bokklubbsbok så hade jag avslutat läsandet. Alldeles för lång var boken också. Jag tror den hade vunnit på att kortas ned en hel del.

Fast jag är nog som kärringen mot vinden när det gäller Den svavelgula himlen. De flesta verkar älska boken och den är nominerad till "Årets bok 2018".

Nej, nu ska jag ge mig iväg. Detta blir en intressant kväll!

2 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Vi läste den i min bokklubb också och jag älskade den inte heller - sååååå långtråkig!

Boklusen sa...

Ja, det var ju skönt att höra att man inte var ensam!