söndag 28 januari 2018

Punkter på en söndag...




  • Visst är det gott med semlor nu! Det hör liksom till tiden. På bilden ovan ser ni semmelkladdkaka, recept och bild från Mitt kök. Helt underbart!! Det är så gott. Funderar på att baka och frysa in i bitar, då kan man äta lite då och då. Har ni provat? Vad tyckte ni i såfall? Jag blev överraskad, trodde inte att det var så gott som det var. 
  • Och vad läser jag just nu då? De här punkterna ska ju fokusera på min läsning. Jo, jag läser Mannen i mitt liv av Jane Green. Jag har nyss börjat med den så jag kan inte säga så mycket ännu. Jag får återkomma längre fram. 
  • På mobilen lyssnar jag på Marie Hermanssons nya Den stora utställningen. Den verkar riktigt lovande. 
  • Annars då? Jo, då är det tidningar från Readly. Älskart! De utökar dessutom sortimentet hela tiden så jag får fler och fler tidningar som jag "måste" läsa. Vilket är underbart såklart! Det enda som saknas är tid att läsa alla tidningar och böcker som jag skulle vilja hinna läsa. Och alla poddar såklart? När ska man hinna lyssna på dem? Puh...
  • Bästa tv-programmet under veckan är ju såklart Bron på söndagskvällarna. Håller ni med? Det är ju så spännande. Synd att det är sista säsongen! Men det kommer väl nya bra program. 
  • På Netflix har jag två avsnitt kvar av andra säsongen av The Crown. Såå  bra! Nästan så jag inte orkar se de två sista för då är det ju liksom slut tills nästa säsong kommer.

    Ha en riktigt fin söndag och lova att ni bakar en semmelkladdkaka här framöver!


     

1 kommentar:

Villa Frejas bokblogg sa...

Semla-kladdkaka...Vad kan bli bättre?! Måste kolla upp.
Jag läser "Allt du önskar" av Kristin Emilsson.