onsdag 11 maj 2016

Öppnas i händelse av min död

Nu för tiden blir jag alltid lite fundersam då jag ska börja läsa en bok som hyllats av många. Så var det med Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty. Vår bokklubbsbok.

Öppnas i händelse av min död handlar om Cecilia som en morgon hittar ett brev, skrivet av hennes man, som det står "Öppnas i händelse av min död" på. Självklart blir Cecilia nyfiken och vet inte hur hon ska göra, samtidigt ringer hennes man och hon berättar att hon hittat brevet.

Jag tror faktiskt inte att jag ska skriva mer om handlingen än så. Om ni inte läst boken, får ni upptäcka resten själva. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om boken. Den hade många verkliga karaktärer som författaren gett både djup och liv i, vilket jag verkligen tycker om. Boken är också väldigt "hoppig" mellan de olika karaktärerna, vilket var lite jobbigt till en början innan jag hade fått allt på plats i mitt huvud.

Under bokklubbskvällen växte boken genom samtalet med mina bokklubbsvänner. Tänk om man fick möjlighet till det efter varje bok man läst! Så härligt det skulle vara! Nu är jag faktiskt sugen att även läsa Små stora lögner och Tre önskningar.

Inga kommentarer: