tisdag 24 maj 2016

Om ni inte börjar leva gör jag slut

Efter att ha tyckt mycket om Eva Swedenmarks tidigare böcker, Smultron och svek, Hallon och hat och så vidare kände jag ett absolut måste att läsa hennes splitternya Om ni inte börjar leva gör jag slut. 

Nu handlar det om fyra kvinnor i 60-års åldern som brukar träffas regelbundet oavsett om de vill eller inte. Nu börjar tiden komma ikapp dem, tiden börjar gå mot sitt slut. Dags att göra sig av med alla måsten och sluta gömma sig under en mask. Dags att börja göra det man verkligen vill för att få uppleva det man önskar i livet. Detta resulterar i nya insikter, fördjupad vänskap och spännande äventyr för dessa fyra.

En mysig bok, med hopp om framtiden och att även äldre kvinnor kan. En liten tant-feelgood helt enkelt! Hur livet ska fortsätta levas för dessa fyra vill jag absolut hänga med på.



1 kommentar:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tack Boklusen! Vad glad jag blir. Har du sett att Bärserien nu kommer som ljudbok förresten? Smultron och svek finns redan. Det är så roligt att de fortsätter leva. Varma hälsningar! Glad lässommar :)