måndag 25 januari 2016

Landet bortom haven

Av min hemliga bokvän (som jag fortfarande inte vet vem det är) fick jag Landet bortom haven skriven av Tamara McKinley. Två unga vuxna i England förälskar sig i varandra, men de ser båda att deras förälskelse inte kommer att ses med blida ögon från omgivningen p.g.a. klasskillnaden. Jonathan ger sig ut på en lång upptäcktsresande expedition och Susan väntar. En dag berättar hennes mamma att prästen kommer att fria till henne samma kväll. Susan blir förfärad, men övertalas av sin mor att säga ja till giftermålet.

Så är starten på boken kan man säga, sedan får vi följa dessa liv, främst Susans, genom lycka och bedrövelser. Konstigt nog så griper den här boken inte alls tag i mig. Rörig upplever jag den också, genom hopp mellan människor och olika tider. Nja, inget mer av Tamara McKinley för mig på ett tag, tack.

Inga kommentarer: