onsdag 25 november 2015

Enkät

Hittade en enkät hos Bokhora som får underhålla mig denna onsdag.

Snabbläsare eller långsamläsare? 
Jag läser snabbt, väldig snabbt enligt många. Men ibland får jag gå tillbaka i texten då jag inser att jag missat något viktigt... Tänkt att jag borde läsa långsammare, men det går av bara farten. 

Tegelstenar eller tunnisar?
Jag kan dra mig för både ock faktiskt. Tegelstenar för att de tar för lång tid att läsa och ibland kan bli sega, tunnisar för att jag upplever att de inte hinner få med det jag önskar. Så mitt emellan är bäst. 

Bibliotek eller bokhandel?
Jag gillar både ock, men lånar betydligt fler böcker än vad jag köper. Sedan besöker jag sällan fysiska bokhandlar numera utan nätets är min bästa bokhandel för närvarande. 

Ljudbok eller e-bok?
Jag har så svårt att hålla fokus när jag lyssnar på böcker, e-böcker passar mig mycket bättre. 
 
Inbunden eller pocket?
Jag gillar pocketformatet, men är det en splirrans ny bok så är det mysigt med en helt ny inbunden. 

Vampyrer eller spöken?
Ogillar dem båda starkt. Undviker böcker med vampyrer eller spöken.

En i taget eller slalomläsning?
Kan ha flera böcker liggande som jag läser i då och då, men då är det inte skönlitteratur. Skönlitteratur vill jag njuta av en i taget. 

Nytt eller gammalt?
Måste jag välja så är det nytt, även om jag naturligtvis läser gamla böcker också. 
 
Bokmärke eller hundöra?
Gillar fina bokmärken och köper på mig sådana då och då. Använder helst av allt dessa, men i kristider kan det bli hundöron, tågbiljetter eller precis vad som helst. 

Snacks eller godis?
Choklad, choklad, choklad.... Helst alla dagar i veckan:)!
 
Biografier eller memoarer?
Spelar mig inte så stor roll, men väljer biografier. 

Skräck eller chicklit?
Läser ALDRIG skräck, usch. Men gärna chiclit om den är välskriven. 

Soffan eller sängen?
Varför välja? Jag läser gärna på båda ställena. 


Inne eller ute?
Större delen av året läser jag inomhus, men älskar att läsa på en strand, eller på en varm fin plats. 

Boken eller filmen?
Alltid boken. Filmen är nästan alltid sämre och då undviker jag den. Ett undantag är "Niceville", en riktigt bra film. 

Twitter eller Facebook?
När det gäller böcker använder jag inget av det till det direkt. Kikar på alla era bokbloggar i stället. 

Goodreads eller Boktipset?
Använder inget av det. 
 
Kokbok eller Bakbok?
Gillar båda skarpt. Har väldigt svårt att hålla mig från nyutgivna kok- eller bakböcker. 

Te eller kaffe?
ALDRIG kaffe, usch. Men te däremot är perfekt vid bokläsning. Och perfekt vid många andra tillfällen också. 
 
Nobelpriset eller Augustpriset?
Jag följer Nobelpriset lite mer, men läser tyvärr alldeles för få nobelpristagare. Ett bättringsområde.

Inga kommentarer: