torsdag 5 november 2015

Beck - Rum 302

Häromdagen var det dags att se film hemma hos oss igen. Evigheter sedan sist! Varför är det så? Jag tycker att det är hur kul som helst när jag väl ser film och så dröjer det månader mellan filmerna. Suck, bättring här!

Hur som helst, så såg vi en Beckfilm - Rum 302. Polisen hittar en ung kvinna strypt på ett hotellrum i centrala Stockholm. Spåren leder åt lite olika håll bland annat förorten och Stureplan.

En helt vanlig Beckfilm, men som alltid underhållande och spännande. Beck och Gunvald Larsson har fått en ny polischef och det kan bli lite mer dramatik runt honom framöver kan jag tänka. Lite, lite, får vi också följa Becks privatliv, men annars är det mer vanligt polisarbete vi får följa.

I den senaste säsongen finns det ytterligare tre filmer och de kommer jag nog att se framöver här i vinter.

2 kommentarer:

Julia sa...

Så är det också hemma hos oss, tittar nästan aldrig på film om det inte verkligen verkligen verkligen är någon som vi vill se. Jag tittar mest på serier eller läser istället för att glo film haha!

Boklusen sa...

Serier ser jag inte så ofta, men däremot läsning och så hamnar jag framför diverse bloggar...