torsdag 1 januari 2015

Önskningar inför 2015

Att ha önskningar inför ett nytt år handlar om så mycket mer än böcker. Att läsa böcker är viktigt för oss bokbloggare, men det finns mycket annat som är ännu viktigare. Men eftersom det här är en bokblogg så ska jag punkta ner mina bokönskningar inför det kommande året:
  • Att jag har tid och lust att läsa böcker regelbundet under 2015, precis som jag gjort under många år. 
  • Att jag utmanar mig med någon ny författare då och då. Gärna sådana som jag tänkt läsa länge men inte gjort, tex: Kerstin Ekman, Ernest Hemingway och Björn Ranelid. 
  • Att jag läser någon klassiker under året. Det här skulle jag kunna förena med Hemingway, hans böcker räknas väl som klassiker, eller? 
  • Jag skulle också vilja läsa något av Patrick Modiano. Vilken bok tycker ni att jag ska välja som förstabok?
  • Sedan har jag en mängd olästa böcker i min bokhylla. Dem borde jag beta av. Det får bli ett eget blogginlägg om dem senare. 
  • En annan författare som många gillar och tycker är feelgoodläsning är Sarah Dessen. Henne skulle jag vilja läsa något av, men det får inte bli för tonårsaktigt. Om någon har tips på bästa bok där också så tar jag gärna emot det. 
  • Serier läser jag aldrig. Men har tänkt att jag skulle vilja testa att läsa det. Kanske kan bli något under 2015. 
Ooops, här har jag precis min egen utmaning under 2015. Hm. Nu får vi se hur det blir! Jag ser fram emot ett härligt läsår och önskar att vi alla får mycket lästid. 

4 kommentarer:

Sara Pepparkaka sa...

Önskar dig ett fint läsår!

Boklusen sa...

Tack detsamma!

Sincerely Johanna sa...

Sarah Dessen skriver ju bara ungdomsböcker så det är svårt att tipsa om en som inte är tonårsaktigt.

Boklusen sa...

Jag förstår det, tänkte om någon kanske lite mer skulle tilltala mig;). Men det är inget fel på ungdomsböcker, många vuxna gillar ju Dessen skarpt också.