tisdag 13 januari 2015

Egoboost! Överlevnadsguide för unga tjejer

Dottern visade mig Blondinbellas blogg och så blev jag lite fast i den, då jag sedan tidigare i princip inte visste någonting om Isabella Löwengrip. Här visar det sig att det är en driftig ung tjej, ägare av fem företag med 30 anställda som bloggar flera gånger om dagen och jag skulle tro att de flesta av läsarna är unga vuxna tjejer. Isabella visar både sitt bästa och sämsta jag i bloggen. Hon visar bilder på sig själv som jag inte tror att många vuxna kvinnor skulle lägga ut till allmän beskådan, men det gör Isabella för att visa att en osminkad version av henne ser ut som "alla andra" med acne och trötthetstecken. Hon visar de här unga tjejerna att hur man än ser ut så är det okej och man är fin ändå.

Nyfikenheten förde mig alltså till Isabella Löwengrips första bok Egoboost, där hon genom de olika kapitlen vill förmedla att alla tjejer är okej, att de är fina, att det finns många viktiga saker i livet och att man ska fokusera på dem och inte på ytliga detaljer eller vad man tror att folk tycker om en. En boost för självförtroendet är boken tänkt att vara. Inte för att någon är bättre än någon annan, utan att alla är bra som de är. Våga tro på dig själv och förstå att du är den viktigaste personen i ditt eget liv.
Boken riktar sig till unga tjejer (kanske på gymnasiet) men vem behöver inte boosta sitt självförtroende ibland? Det behöver vi nog alla då och då.

Inga kommentarer: