måndag 19 maj 2014

Vårkänslor

Nu har RaeAnne Thayne kommit ut med sin tredje bok på svenska, Vårkänslor. Den handlar om Maura McKnight-Parker som under året förlorat sin yngsta dotter och nu lever ensam med sin äldsta dotter Sage.
Sage läser till arkitekt vid universitetet och börjar prata med en inhyrd föreläsare. De kommer från samma stad och börjar se likheter hos varandra. Sage har aldrig fått veta vem hennes pappa är, men de inser båda två att de är far och dotter. Sage och Jackson åker hem till staden Hope's Crossing och berättar det för Maura, som naturligtvis blir förvånad över att hennes hemlighet avslöjats efter så många år.

En bok om kärlek, vänskap, livet och är en riktig feelgood-bok. Alltid när jag läser den här typen av böcker blir jag sugen att bo i en mysig, mindre ort, där alla känner alla och det är sådär gemytligt. Jag hoppas verkligen att RaeAnne Thayne kommer ut med fler böcker på svenska och då kommer jag att kasta mig över dem!

Inga kommentarer: