måndag 27 augusti 2012

Mina fräknar

Igår söndag tog jag mig för ovanlighetens skull några timmar i soffan på eftermiddagen och läste. Såå mysigt! Jag läste Mina fräknar av Sofia Hallberg. Boken handlar om Karin som har stora drömmar för sin framtid, hon pluggar och ska sen jobba på UD. På universitetet träffar hon Mats och de blir ett par. När vi träffar Karin är hon 40 år och har tappat bort sig själv i livet. Ingen karriär, inga barn (som hon ville ha) och ett förhållande som är sisådär.

Jag tycker om att man får följa Karins tankar och hennes liv, men jag ogillar den mesiga Karin. Hon tar liksom inte tag i någonting och det gör mig irriterad! I övrigt är det ett bra driv i boken och jag läser hela tiden vidare för att få veta hur det ska gå för Karin, men jag gillar varken Karin eller Mats. Usch så trist!

Detta är Sofia Hallbergs debut och jag vill läsa mer av henne i framtiden, men med en historia som jag gillar bättre. Jag har gott hopp!

Betyg: 3

2 kommentarer:

bloggbohemen sa...

Ibland känner jag också att gott hopp räcker för debutanter. Av din beskrivning låter det här inte som en bok jag kommer att kasta mig över, men kanske låna på biblioteket.

Boklusen sa...

Absolut, det är inte lätt att överhuvudtaget få en bok utgiven. Jag är nyfiken på hennes nästa!