tisdag 18 oktober 2011

Vi har redan sagt hej då


Vi har redan sagt hej då är en annorlunda relationsroman skriven av Daniel Åberg. Boken handlar om Filip som inte haft någon flickvän på evigheter, däremot har han haft många dejter. Han är rädd för att binda sig och för vad det för med sig. En dag träffar han en tjej som är helt annorlunda. Som bryter mot allt han lärt sig om tjejer och det ger honom huvudbry. Boken är intressant ur det avseendet att manliga relationsromaner inte är så vanliga, inte skrivna med det här innehållet.

Boken är ovanligt skriven på det sättet att kapitlen inte kommer i nummerordning utan kommer oregelbundet, så ibland funderade jag på var jag var i berättelsen egentligen. Det stör inte så mycket som jag trodde först när jag märkte det, utan gjorde att jag fick vara mer på min vakt när jag läste. Däremot störde jag mig på att boken ofta är skriven i tal-form. Ibland är slutet på meningar borta utan punkt eller annan markering för att personen blev avbruten av något.

Betyg: 3

1 kommentar:

Anonym sa...

LÅter som en jobbig bok tycker jag...