lördag 8 oktober 2011

Ensamma hjärtan och hemlösa hundar

Äntligen en feel-goodbok värd namnet! Ensamma hjärtan och hemlösa hundar skriven av Lucy Dillon är en riktigt mysig och härlig bok.

Boken handlar om Rachel som ärver en mosters hus och ett hem för övergivna hundar. Rachel är inte ett dugg intresserad av varken hem eller hundar men tvingas ta itu med verksamheten och får god hjälp av Megan. Boken handlar om kärlek, relationer, vänskap och så naturligtvis kärleken till hundarna.

Lucy Dillon skriver på ett sätt så att jag bara vill vara där, jag ser miljöerna i huvudet och jag blir till och med sugen på en hundvalp. En perfekt mysbok i höstmörkret! Tyvärr kommer inte hennes nästa bok ut förrän i slutet av januari, men jag längtar redan nu efter den...

Betyg: 4+

4 kommentarer:

ejmis sa...

Tack för det fina bokpaketet, det passade mig perfekt!!
Kul att hitta en ny blogg också.
På återseende!!
=)

Erika sa...

Härligt, den slank ju med mig hem från Bokmässan, då har jag något att se fram emot!

Boklusen sa...

Erika: Ja, det har du verkligen! Det är nästan så att jag är avundsjuk;)!

Unknown sa...

Jag köpte denna bok i helgen. Ser verkligen fram emot att läsa den :)