torsdag 13 oktober 2011

Topp 2011 - del 1

Lite inspirerad av andra bokbloggar tänker jag nu i sakta mak tänka ut de två bästa böckerna jag läst varje månad under 2011 för att sedan i slutändan försöka göra en topp 10 över året.

Januari
Främlingen - Diana Gabaldon
En del av mitt hjärta lämnar jag kvar - Diana Janse

Februari
Svart flicka, vit flicka - Joyce Carol Oates
Vindens skugga - Carlos Ruiz Zafón

Mars
Rymd utan stjärnor - Jonas Moström (läste jag vid poolen i Miami....)
Stjärnlösa nätter - Arkan Asaad

April
Änglavakter - Kristina Olsson
I grunden utan skuld - Viveca Sten

Maj
Rapsbaggarna - Karin Brunk Holmqvist
Förbjuden frukt  - Sarah Addison Allen

Juni
I natt är du död - Viveca Sten
Den glömda trädgården - Kate Morton

Juli
Porto Francos väktare - Ann Rosman
Själakistan - Ann Rosman

Augusti
Sommarhuset - Anna Fredriksson
Sarahs nyckel - Tatiana de Rosnay

September
Två gånger är en vana - Denise Rudberg
Det ska bli ett sant nöje att döda dig - Magdalena Graaf


Oktober
Vickis vintagebutik - Isabel Wolff
Ensamma hjärtan och hemlösa hundar - Lucy Dillon

November
Det bästa av allt - Rona Jaffe
Doft av rosor - Nora Roberts

December

Dolda djup - Ann Cleeves
Sirila gentlemän sökes - Karin Brunk Holmqvist

2 kommentarer:

...med näsan i en bok... sa...

Kanske ska man göra det, har inte heller gjort det tidigare

Boklusen sa...

Det var faktiskt lite kul att blicka tillbaka!