måndag 2 maj 2011

Frågor och svar om mig


Här kommer lite frågor och svar till min hemliga bokvän!

* Har du någon önskebok?
Nej, ingen särskild. Jag gillar att bli överraskad! Man kan ju gissa lite om vad jag gillar för böcker genom att läsa bloggen.

* Vilken är den bästa bok som du har gett bort?
Det är nog Molnfri bombnatt av Vibeke Olsson.

* Skulle du kunna tänka dig att ta emot beg. böcker?
Javisst, bara de är i gott skick.

* Läser du på andra språk än svenska?
Nej, i princip bara på svenska.

* Lyssnar du på böcker? (Mp3 eller cd?)
Sällan pga att jag tycker att det är svårt att hålla fokus, men skulle vilja göra det mer då jag är ute och går.

* Vilken slags smycken gillar du?
Jag använder sällan smycken pga att jag glömmer bort det. Men halsband är alltid roligt!

* Samlar du på något?
Nej.

* Annan sysselsättning - än att läsa böcker?
Är intresserad av matlagning och bakning. Tycker också mycket om att läsa tidningar, att motionera och att träffa vänner.

* Vad gör du en perfekt sommardag?
Ligger i en solstol vid vattnet och läser en god bok.

* Favoritfärg?
Svart, blått och vitt.

* Favoritland?
USA

* Favoritfilm och favoritteveserie?
Favoritfilm är "The Holiday" och andra romantiska komedier eller dramafilmer.
TV ser jag väldigt lite på, men jag gillar bra dramaproduktioner. Jag ser även annat som nu är en favorit Mästarnas Mästare.

* Var föddes du?
I en mindre stad i Norrland.

* Är du allergisk mot något?
Nej inget.

* Favoritgodis?
Choklad

* Favoritdryck?
Cola light

* Rent allmänt så gillar jag....
Böcker som handlar om relationer på något sätt, gärna med trevliga personligheter som jag tycker om. Jag läser för att må gott och ha en trevlig stund.

* Rent allmänt så ogillar jag...
Skräckböcker eller sciencefiction. Inte heller tycker jag om allt för "otrevliga" böcker som tex Pojken som kallades det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar. Dina svar hjälper jättemycket. =)

Boklusen sa...

Om du kommer på något som du vill veta är det bara att fråga:)!