lördag 8 maj 2010

Vålnaden


Igårkväll blev det film igen. Vålnaden, en Wallanderfilm. Vålnaden börjar med att ett hus vid havet brinner ned av en gasexplosion. I huset fanns en man och en kvinna. Sedan börjar letandet efter den som startade branden och med det följer div. förvecklingar.

Vålnaden är en av de sämsta Wallanderfilmerna jag sett på länge. Jag har nu sett två stycken Wallanderfilmer på senaste tiden som inte riktigt håller måttet. Jag hoppas verkligen inte att det fortsätter på det viset, för annars tycker jag att filmerna brukar vara god underhållning och tycker mycket om både Krister Henrikssons och Lena Endres rollfigurer.

2 kommentarer:

Boktokig sa...

Det var länge sedan jag såg en Wallander-film. Vet inte varför. Det har bara blivit så.

Jag hade fått för mig att det var den sista boken i serien, men nu blev jag osäker. Får nog ta och kolla upp det!

Boklusen sa...

Vi ser som sagt Wallanderfilmer då och då. Det är en serie som vi gillar både min man och jag.

Vi får hoppas att fler böcker är på väg i Stella-serien!