tisdag 1 december 2020

Östermalmskarusellen

Östermalmskarusellen - Följ Pauline under en månad full av romantik, svek, härliga adventsmingel, bröllopsplanering på Rivieran och onda intriger (inbunden)

 Östermalmskarusellen är Helene Sjömans andra feelgood-bok med spännande inslag som utspelar sig på Östermalm i Stockholm samt i Nice. Här möter vi Pauline som är tillsammans med Didrik. Men är förhållandet så stabilt som Pauline hoppas på? Bästa vännen Anna ska gifta sig och tillsammans åker de två ner till Nice för att reka inför bröllopet och ha en fin weekend. Där möter de några bekanta och oväntade saker inträffar som gör att Pauline får hjälpa till. 

Det finns mycket jag gillar i den här boken. Allt feelgoodigt. Maten, kläderna, miljöerna (Åh, vill också äta afternoon tea på Diplomat) och mycket mer. Det jag inte gillar är den här spänningsbiten, som bara känns instoppad men tillför inte min läsning någonting. Jag förstår att man tycker olika. Andra kanske tycker helt annorlunda, men för mig så skulle min känsla för berättelsen höjas flera gånger om, om det försvann. 

Utöver spänningsbiten så är boken hur mysig som helst och perfekt stämningshöjare i juletid!

Inga kommentarer: