tisdag 29 december 2020

Jul i strandhuset

 Jul i strandhuset (inbunden)

 Jag har tyckt mycket om Veronica Henrys tidigare böcker och nu när Jul i strandhuset kommit ut så tänkte jag att jag sparar den till julhelgen att mysa med. Helt rätt beslut! Riktigt mysig feelgood! Jag hade gärna hängt kvar med det här gänget ett tag till. 

Jag läser sällan baksidestexterna på feelgood-böcker, just för att jag inte vill ha så mycket information innan jag börjar läsa. Ibland kan man ju få handlingen för halva boken... Just av den anledningen skriver jag sällan också i mina "recensioner" om vad böckerna handlar om, eller i väldigt korta drag. 

Just när det gäller Jul i strandhuset tycker jag att man bara ska svepas med. Njuta av läsningen helt enkelt! Ta en ask med praliner, kryp in under filten framför julgranen eller brasan och bara njut! Längtar redan till Veronica Henrys nästa bok. Hoppas det inte dröjer allt för länge!

Det är ett härligt persongalleri, fina miljöer, relationer att njuta av och som utvecklas åt rätt håll. Ja, allt är feelgood helt enkelt!

Inga kommentarer: