tisdag 21 april 2020

Låt spelet börja

Låt spelet börja (inbunden)

Jag har läst alla tidigare böcker av Christina Schiller och såg fram emot Låt spelet börja. Även om jag var skeptisk till omslaget. Vilket jag är fortfarande och fick "rätt" när jag läste boken. Omslaget ser "billigt" ut och kanske passar bättre till en bok för unga vuxna. Vilket jag också undrar om boken riktar sig till, men det står inte det någonstans. Här hör ni en skeptisk 48-åring...

Då jag tyckt mycket om Christinas tidigare böcker så hade jag gott hopp även om denna som utspelar sig i dataspelsbranchen. Det tycker jag är kul då det är en bransch jag inte vet något om och gillar att komma till nya miljöer. Men jag tycker att berättelsen föll lite platt. Det var spänning, kärlek och intriger, men nja. Inte helt min kopp te ändå.

Jag tror dock att Christina kommer ut med fler böcker i år och då jag älskar hennes vanliga berättelser så ser jag verkligen fram emot kommande böcker.

Inga kommentarer: