torsdag 23 april 2020

Det sista livet

Det sista livet (inbunden)

Debuten Det sista livet av Mohlin och Nyström borde egentligen inte vara min kopp te. Jag läser ganska få kriminalromaner under ett år och definitivt ingen bok som kännetecknas som spionroman. Men jag gillade denna mycket! Högt driv och tempo, spännande och med ett slut som var oväntat. Sånt gillas! Det är bara att gratulera skrivarparet till en fantastisk debutroman.

Det sista livet utspelas till större delen i Karlstad- och Hammarö-trakten. Eftersom jag bor på Hammarö var det både till glädje och sorg. Alltid roligt med igenkänning, men beskrivningar som upplevs som generaliserande känns ju mindre roligt. Fast det kanske är så även andra upplever som beskrivs i böcker som utspelar sig i deras orter. Jag kan inte minnas att jag varit med det att handlingen utspelas i mina hemtrakter tidigare.

Som sagt, läs och njut! Kanske överraskar jag mig själv med att läsa även nästa del i serien, för det är ju spännande:).

Inga kommentarer: