torsdag 23 maj 2019

Aldrig en av oss

 Aldrig en av oss (e-bok)

Bokklubbens bok den här gången var Aldrig en av oss av Yvonne De Geer. Jag visste inte så mycket om Yvonne De Geer eller vad boken skulle innehålla och det blev en positiv överraskning. Jag fångades direkt av Yvonnes historia som handlar om hennes uppväxt som adoptivbarn i den adliga familjen De Geer. En annorlunda uppväxt där pappan anser sig bättre än de flesta andra och där asketism och intelligens står högt i kurs.

En av flera saker som är positivt med bokklubbar är att man ibland får möta böcker som man själv inte valt i första hand. Aldrig en av oss är en sådan bok som jag aldrig valt själv, men är glad att jag läst.

Yvonne De Geer blev journalist och var den första kvinnliga reportern på Expressen. Att hon kan skriva märks väl i denna självbiografi.

Nu ser jag fram emot att samtala om denna bok med de andra i bokklubben. Alla böcker växer efter att man fått prata om dem! 

Inga kommentarer: