torsdag 21 februari 2019

40 - constant reader

40 - constant reader (e-bok) 

Efter att ha läst en del om Linda Skugges senaste bok har jag blivit sugen att läsa något av henne och nu blev det 40: constant reader som jag laddade ner på min Storytel reader. Det är en öppenhjärtlig form av biografi där Linda berättar om sitt liv som författare, samtidigt som man får veta att hon inte mår bra, vilket vi får veta mer om i 45-Morbus Addison (som jag också måste läsa). Hennes liv fångar mig och samtidigt som jag tycker att vissa saker är eländiga blir det inte för svart. 

Något jag tyckte mycket om i 40: constant reader är just hennes konstanta läsande som växer ju längre in man kommer i boken och hennes kopplingar till diverse litteratur. Sånt gillas ju! Linda Skugge har ju funnits med i hela mitt vuxna liv på olika sätt med start i hennes krönikor för Expressen för evigheter sedan.

Inga kommentarer: